Για επαγγελματίες ψυχικής υγείας: παιδοψυχίατρους, ψυχολόγους, λογοπεδικούς, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς παιδαγωγούς και όλους όσους αναζητούν νέους τρόπους να προσεγγίσουν παιδιά με επικοινωνιακές δυσκολίες
______________________________________________________
Θέμα: Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα
______________________________________________________
______________________________________________________
Θέμα: Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα
______________________________________________________
Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν υψηλά λειτουργικά παιδιά με αυτισμό. Το ΓΣΔ συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.
~> Το ΓΣΔ στοχεύει να προσφέρει τη δυνατότητα στα παιδιά αυτά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες όπως, η αντίληψη και η έκφραση συναισθημάτων, η αντίληψη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να ακούν τον συνομιλητή τους, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν σε μια συζήτηση. Τα παιδιά δεν καλούνται να μάθουν μηχανικά αυτές τις δεξιότητες αλλά οδηγούνται μέσα από τη μαγεία του δράματος βιωματικά να ανακαλύψουν σε τι θα μπορούσαν να τους εξυπηρετήσουν έτσι ώστε ο ήρωας τους να φτάσει στο στόχο του. Κατά τη διάρκεια ενός θεατρικού δρώμενου τίθενται μια σειρά προβλημάτων που στοχεύουν να παροτρύνουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη σχέση δράσης – αντίδρασης και πώς διαφορετικές συμπεριφορές μπορεί να έχουν διαφορετικά αποτελέσματα.
~>Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ σε παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Αsperger, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της δρ Χάρις Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα του στην γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, στην μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.
~>Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ σε παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Αsperger, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της δρ Χάρις Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα του στην γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, στην μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ΓΣΔ επισκεφθείτε το www.CBDmethod.com
Για οποιαδίποτε πληροφορία επικοινωνήστε μαζί μας: E- mail: househub2017@gmail.com